Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

27 juni 2016

Trollskt i midsommarnatten

Hur trevligt man än har kring bordet på midsommarafton är det skönt med en bensträckare. Eller i mitt fall att få leta efter några potentiella fotomotiv.

Jag gick en bit längs den västra stranden på Ön vid Dalälven. Ljuset började att avta och några frilagda trädrötter fångade mitt intresse. Trots en mycket stor konstrast mellan den ljusa himlen och de mörka trädrötterna så försökte jag mig på några knäpp.

Vid framkallningen i lightroom så kändes det som bilden blev bäst i svartvitt. Och så fick det bli. Trollskt i midsommarnatten.

Nakna trädrötter vid den västa stranden på Ön vid Dalälven. 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...