Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

13 februari 2017

Helt eld och lågor av glimmande istappar

Tänk att det går att bli eld och lågor av istappar. Var på väg ned till Kalvfjärden på Brevikshalvön i Tyresö för att ta lite vinterbilder innan allt smälter bort. Men på vägen ned till vattnet tittade jag till höger mot den tiotals meter höga klippväggen. Där glimmade massor av blågnistrande istappar. Fantastiskt läckert!

Men det som är fantastiskt att se brukar vara svårt att fånga på bild. Det brukar oftast falla helt platt. Jag tog runt femtio bilder från alla tänkbara vinklar och håll. Nästan alla blev helt kass. Men det var två som utmärkte sig. Och dom blev överraskande fantastisk fina! Jag blir aldrig klok på hur det går till. De bildvinklar och utsnitt som först verkar helt självklara är de som jag oftast blir besviken på. Men de lite vid sidan av som jag bara skönjer mer än ser tydligt och klart blir ofta vinnarna i slutändan.

Tänk att det går att bli eld och lågor av istappar.

Se fler av mina abstrakta naturbilder>>

Abstrakta blåa istappar vid en klippvägg - © fotograf Mats Lindfors

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...