Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

20 mars 2017

Lätt ringrostig och utan den där rätta gnistan

Lätt ringrostig och utan den där rätta gnistan åkte jag till Torö vid havet. Temperaturen låg strax över nollan. Men längtan till havet var stor efter en veckas förkylning. Det var skönt att komma ut och skåda horisonten men bilderna lät vänta på sig. Inget föll mig på läppen. Över en timme hade gått och inget verkade värt att fotografera. Solen började allt mer att försvinna i ett molntäcke. Det var dags att vända tillbaka.

Men innan jag gick in bland tallarna så vände jag mig om. Det kändes kanske i alla fall som om det fanns ett par bilder att ta. Och det blev två olika tolkningar från i stort sett samma plats. En med normalzommen ställd på på 24 mm och den andra på 105 mm. Bara tretton bilder tagna på hela fototrippen. Less is more. Så kan det bli ibland. Dagen efter känner jag mig mycket mycket nöjd med bilderna. Kanske just för att förväntningarna var så låga.

Bilderna finns att se större i galleriet Skärgård kust hav i svartvitt.


Stockholms skärgård kust & hav i svartvitt
Stockholms skärgård kust & hav i svartvitt

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...