Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 juni 2017

Dag blev till sommarnatt på Österlen

Vallmo och blåklint växte på Österlens branter ned mot havet


Veckan då vi hyrde huset på Österlen visade sig vara perfekt vald. Vädret och växtligheten kunde inte vara mycket bättre för oss som inte var där för att bada. Och än hade hade inte turistinvasionen kommit. Men man kände att servicenäringarna väntade och förberedde sig på den.

Vi var så jättenöjda med huset där vi kände oss riktigt hemma. Och vi hade hade bara drygt femtio meter till en av Sveriges längsta och finaste sandständer. Vi gjorde utflykter mellan Smygehuk i söder till Kivik i norr. Och njöt stort av det vackra Skånska landskapet. Speciellt när vi åkte på småvägar.

Jag har inte hunnit gå igenom alla bilder än. Jag gillar ju att bilderna får ta sin tid. Får tid att ligga till sig. Jag kan se, ta in och bedöma dom bättre då. Men några från den första dagen har jag hunnit titta på och "framkalla" i alla fall.

Blommande buskar längst med stigen på vår nattpromenad till stranden på Österlen

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...