Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

12 juni 2017

Vad ska man med Instagram till?

Jag vill inte göra som många andra fotografer gör. Använda instagram som en markandsföringskanal. Lägga upp bilder som är tagna med bästa proffskameran och redigerade i photoshop. Allt för att bilderna ska se så "proffsiga" och bra ut som möjligt. Jag tycker att instagrams charm går bort då. Instagram är inte tänkt att använda på det sättet. Det är dessutom krångligt.

Instagram är gjord för bilder enkelt fotade med mobilen. Kanske för få till det lite mer levande, lekfullt och inspirerade. Det får mig att ta lite lättare på bilderna och få mig kanske att se på ett nytt sätt. Jag vill använda instagram till at fotografera bilder som jag aldrig annars skulle ha tagit. Och kanske lära mig något nytt om bilder utan att tänka på det tekniska perfekta.

Mitt instagramkonto @matsmagic


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...