Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

15 november 2017

Njuter av naturens vackra pastellfärger i november

Dagarna blir kortare och naturen lägger sig sakta till vila. Innan kylan kommer i början på vintern så njuter jag av de vackra sköna pastellfärgerna i naturen. Det är något stilla och skönt med november.

För sex år sedan var jag nere i Skåne för att plåta en konstutställning. Jag bodde på ett vandrarhem nära Falsterbo Dagarna var för det mesta molniga och regniga. Ibland så tittade solen fram. Jag passade ofta ändå på att gå längst med stränderna och hade min lilla promenadkamera på axeln. När jag tittar tillbaka på de bilder som jag tog så fastnar mina ögon speciellt på denna bild här i bloggen. Vilka sköna pastellfärger och vilken enkelhet i kompositionen. Sillhet, vila, lugn. En bild från november. En kanske underskattad månad. 

Jag skriver ett blogginlägg i veckan. Det passar mig bra. Jag vill inte vräka ut bilder. Bara visa de allra bästa. Det blir så att jag får gå och fundera lite på vad jag skall skriva och vilken bild som jag skall välja. Jag tror att det är bra i detta annars snabba och massiva bildflöde på webben. För många bilder tröttar förmågan att verkligen se.

Bilden finns att se i större storlek och med möjlighet att beställa på min bildmarknad. Den finns i bildgalleriet "Svenska kustlandskap". Välkommen dit!

Pastellfärger i november vid Falsterbo i Skåne. © Mats Lindfors Webbkusten 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...