Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

08 november 2017

På hemväg efter stormen fick jag äntligen till det

För några år sedan uppstod kärlek vid åsynen av en lada vid vägen från Skärplinge. Den ska jag fotografera en dag tänkte jag. Den kan bli bra på bild. Jag har sedan dess kört förbi den hur många gånger som helst utan att tycka att omständigheterna varit dom rätta. Och hade börjat att resignera. Men på den sena eftermiddagen då höststormen hade rasat längst med kusten tvärbromsade jag bilen. Rusade ut till ladan i mina blöta kläder. Jag hade ju nyss fotograferat stormen vid havet i två timmar. Och var på väg till Gävle. Men nu skulle jag äntligen fotografera "min" lada. Tog ett tiotal bilder och kände mig helnöjd. Vilken underbar dag det hade varit!

Och jag har fortfarande ännu inte hunnit gå igenom alla bilder från den rytande stormen vid havet. Det får ta den tid det tar. Jag får återkomma senare om det.

Lada i sent eftermiddagsljus efter den stora höststormen i norra Uppland. © Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...