Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

26 mars 2018

Nu märks det tydligt vid kusten att våren är nära

Det märks tydligt vid kusten att våren är nära. I förra veckan återvände ljuset till våra breddgrader. Under hela veckan stålade solen skarpt över Stockholms skärgård. Och det gjorde under med mitt sinnelag. Jag är väldigt känslig för ljusets toppar och dalar. Det svaga vinterljuset hade försatt mig i en tröttsam seg dvala. Men i förra veckan vaknade jag upp med ett ryck.

Solen tog hårt på isarna i skärgården. Och jag ville passa på att fotografera islossningen. Jag chansade på att ta mig längst ut på Ingarö. Där hittade jag en vik där isen höll på att brytas upp. Det blev en underbar eftermiddag vid kusten.

Jag blev speciellt nöjd med två bilder. En bild var enkel att se och att fotografera. Och en bild var lite svårare att se och att fotografera. Det ena blev lättsamt och okomplicerat vacker. Den andra fick mer tyngd och djup som kanske sätter igång lite funderingar.

Här i bloggen lägger jag ut den "lättsamma vackra bilden". Bilden där man nästan kan känna den friska luften vid havet.

Vill du se den andra bilden så finns den att se här på min bildmarknad.

Fotokonst från naturen - vårvinter på Ingarö © fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...